سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه های اجتماعی

نظر

اهمیت شبکه های اجتماعی

 

این روزها شبکه‌های اجتماعی به قدری اهمیت پیدا کرده است که شرکت‌ها همواره می‌بایست مشتریان خود را از اهمیت این ابزار کاربردی، آگاه سازند. در دورانی به سر می‌بریم که کمتر کسی دیگر از فکس، اعلامیه‌ها و بسته‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی رقابت اصلی دنیای آفلاین و آنلاین تبدیل شده است. باور ندارید؟ شاید این آمار کمی شما را متحیر کند. فیس بوک به تنهایی ماهانه بیش از 1.2 میلیارد، توییتر بیش از یک میلیارد کاربر و اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارند.

رسانه‌های اجتماعی علاوه بر نقش ارتباطی که با مشتریانتان دارد، با جمع‌آوری اطلاعات ورودی مشتریان، پاسخ به دغدغه‌ها و سوالات و ثبت بازخورد آن‌ها، فرصت مناسبی به کسب و کار شما می‌دهد تا به بهترین نحو خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید.

گوش دادن و توجه به شبکه های اجتماعی بینشی به سازمان شما می‌دهد تا به درک بهتری از بایدها و نبایدهای کسب و کارتان برسیید و کمک زیادی به تصویر عمومی‌تان می کند. اینکه در زمان مناسب از آنچه مشتریان درباره شما و رقبایتان می‌گویند، آگاهی داشته باشید بسیار مهم و حیاتی است.

شرکت‌ها با ادغام استراتژی‌های موثر شبکه‌های اجتماعی و روابط عمومی سنتی خود، به منفعت بسیاری دست یابند. بسیاری از این منفعت‌ها عبارتند از:

  • برای افراد مبتدی شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می‌کند تا پیام خود را سریعتر به مخاطب هدف برساند. شما می توانید محتوا تولید کنید و اطلاعات را به سرعت به اشتراک بگذارید(اطلاعات می‌تواند اعلان اخبار یا ویدیو باشد)، تا نظر خبرنگار یا وبلاگ نویسی را جلب کنید که به دنبال ایده های داستان نویسی در توییتر یا فیس بوک است.
  • اشتراک و تعامل با کاربران:

افراد به‌طور مداوم از طریق سوشال مدیا اطلاعات را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و به تعامل با کاربران می‌پردازند. بنابراین کانال‌هایی مثل LinkedIn و Pinterest بسترهای مناسبی برای ارتباط با افراد بیشتر و تعامل با مخاطبان هدف شما است.

  • مقرون به‌صرفه بودن :

رسانه های اجتماعی رویکردی مقرون به صرفه ارائه می دهند که همزمان منجر به افزایش چشمگیری در شناخت و آگاهی از برند شما می‌شود.

سخن آخر :

شبکه‌های اجتماعی عنصر ارزشمندی در کسب و کار شما است. آن را جدی بگیرید.