سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه های اجتماعی

نظر

آبدومینو پلاستی چیست؟

 

 

امروزه بسیاری از افراد به دنبال داشتن تناسب اندام و داشتن بدن زیبا هستند. روش های مختلفی هم برای این کار وجود دارد از ورزش و مصرف داروهای مختلف تا رژیم های غذایی اما هیچ کدام از این روش ها درمان قطعی برای این تناسب اندام نیستند. اگر دوست دارید به درمان قطعی برسید به شما عمل آبدومینوپلاستی را توصیه می کنیم.حالا شاید سوال شما این باشد عمل آبدومینوپلاستی چیست و به دقیقا چه می کند. با ما همراه باشید تا به جواب این سوال برسید.

شل شدن شکم چیزی است که به طور طبیعی در هر فرد اتفاق می افتد. همچنین به سن ، جنس ، هیکل ، وزن بدن و جراحی های احتمالی یا حاملگی بستگی دارد. در صورت داشتن سیستم عضلانی و وضعیت بدنی مناسب ، شکم به راحتی و با سرعت کمتری سست می شود    .

 

 

 

به دلیل سستی و کشش عضلات شکم همراه با اضافه وزن ، ستون فقرات می تواند به روش اشتباهی سنگین شود. با گذشت زمان، این می تواند باعث مشکلات کمر شود. نوع غیر جدی سستی مانند شکم تحتانی شکم تا حدودی بیرون زده یا پوست چروکیده در قسمت تحتانی شکم نیز ممکن است دلیلی برای در نظر گرفتن جراحی شکم باشد.
آبدومینوپلاستی عملی است که در آن ناحیه ای خاص مورد توجه ویژه جراحان پلاستیک است زیرا فرصت بزرگی برای شکل گیری بدن ایجاد می کند.جراحی آبدومینوپلاستی که معمولاً به آن شکم بند گفته می شود، روشی برای کاهش پوست و چربی اضافی اطراف شکم و تقویت عضله دیواره شکم است. هدف از این روش ایجاد شکمی متناسب از نظر زیبایی است و می تواند از روش های مستقیم برش و همچنین لیپوساکشن استفاده کند. با افزایش جراحی چاقی، عمل آبدومینوپلاستی به یک منبع مهم برای کمک به این بیماران با بافت شکمی اضافی پس از کاهش وزن تبدیل شده است.

به چه دلیل آبدومینوپلاستی کنیم

دلایل انجام جراحی آبدومینوپلاستی بیشمار است، از جمله زن و مردی که می خواهند از نظر زیبایی شکم بهبود یابند، زنانی که دارای پوستی  قابل توجه در دیواره شکم پس از بارداری های متعدد هستند، بیماران چاقی که دارای پوست بیش از حد و به دنبال کاهش وزن قابل توجه هستند.

هنگام انتخاب بیماران مناسب برای جراحی، به دست آوردن شرح حال کامل بسیار حیاتی است. ترمیم زخم از اهمیت حیاتی برخوردار است و بیماران به وضعیت غذایی مناسب و همچنین کارت سلامت پزشکی نیاز دارند. بیماران چاقی جراح پلاستیک را با چالش های خاصی روبرو می کنند. شلی پوست پس از کاهش وزن قابل توجه است. همچنین بزرگ بودن بیش از اندازه شکم ممکن است به کالبد شکافی بیشتری نیاز داشته باشد و ممکن است به اقدامات اضافی برای بلند کردن ران ، پشت، بازو و پهلوها برای حفظ تقارن کلی بدن نیاز داشته باشد. بیماران با BMI پایین نتایج بالاتری دارند و بیماران مبتلا به دیابت (DM) ممکن است بیشتر در معرض عوارض باشند. بیمارانی که چربی کمی یا بدون چربی دارند و هیچ شلی در دیواره شکم ندارند تنها گزینه های لیپوساکشن هستند. بیمارانی که چربی زیرپوستی کم تا متوسط ??دارند و شل شدن دیواره شکم آنها از حداقل تا متوسط ??است که در درجه اول در ناحیه مادون ناف قرار دارد ، کاندیدای مینی ابدومینوپلاستی هستند. بیمارانی که دارای شلی بیش از حد پوست ، چربی و ضعف دیواره شکم هستند ، کاندیداهای ایده آل برای جراحی های کامل شکم هستند.

مصرف چه داروهایی مانع از عمل آبدومینوپلاستی است؟

بیماران با سلامتی ضعیف از جمله بیماری قلبی و ریوی پیشرفته، سیروز و دیابت کنترل نشده کاندیداهای ضعیف این روش هستند. سیگار کشیدن به شدت برای جراحی ابدومینوپلاستی مضر است، زیرا این روش به خونرسانی کافی نیاز دارد. بسیاری از جراحان پلاستیک از جراحی افراد سیگاری اجتناب به عمل می آورند.

آماده سازی قبل از عمل

قبل از جراحی باید سلامت پزشکی بیمار بهینه شود. برای شناسایی بیماری های زمینه ای که بیمار را از عمل خارج می کند و باید متناسب با سابقه پزشکی هر بیمار باشد، باید از قبل مجوزهای پزشکی مناسب گرفته شود. برای کاهش آلودگی فلور پوست بر روی زخم، باید در دوره قبل از عمل آنتی بیوتیک های مناسب تجویز شود.

 

خلاصه مطلب

در این مطلب برای شما درباه عمل آبدومینوپلاستی و انواع روش های آن برای شما توضیح دادیم و همینطور بیان کردیم که مصرف چه داروهایی می تواند مانع از عمل آبدومینوپلاستی باشد و چه کارهایی می تواند به آماده سازی قبل از عمل کمک کند که امیدواریم این مطلب مورد توجه شما بوده باشد و توانسته باشید از آن بهره کافی را ببرید. شما مینوانید از مشاوره های رایگان کلینیک تاپ کلینیک استفاده کنید.