سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه های اجتماعی

نظر

 سوشال مدیا (Social Media) یا رسانه اجتماعی چیست؟

در پاسخ به این پرسش که سوشال مدیا (Social Media) چیست و چه تاثیری بر زندگی کنونی ما دارد، باید گفت که سوشال مدیا به وبسایت ها و اپلیکشین های طراحی شده ای گفته می شود که به افراد این امکان را می دهند تا مطالب خود را سریع، به موقع و به گونه ای موثر به اشتراک بگذارند.

کافیست نگاهی به مشاغل مختلف که در رسانه های اجتماعی معروف از قبیل فیس بوک Facebook، اینستاگرام Instagram، توئیتر Twitter، لینکدین LinkedIn، یوتیوب YouTube و …  به روش های مختلف فعال هستند بیندازیم؛ تا پی ببریم که این رسانه ها تا چه حد قدرتمند و پررنگ در اقتصاد و زندگی ما ظاهر شده و کسب و کارهای مختلف برای ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان خود، از آنها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شان استفاده کرده و با تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از این ارتباطات، روند شغلی خود را بهبود می بخشند.

اما آیا صاحبان مشاغلی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، می دانند کلید موفقیت در سوشال مدیا Social Media چیست؟ و چگونه باید با این ابزارهای اجتماعی تعامل داشته باشند تا بهترین نتیجه برایشان حاصل شود؟ در ادامه با بیان نکاتی کاربردی، به این پرسش پاسخ داده خواهد شد.

 

 

روند سرعت در بازاریابی سوشال مدیا زیاد است 

ماهیت رسانه های اجتماعی به گونه ای است که اصولا توجه اندکی را می طلبند. جلب نظر افراد به یک توئیت Tweet در توئیتر Twitter به مراتب سخت تر از جلب نظر آنها به یک تبلیغات روزنامه بوده و نوشتن و یا کپی کردن عناوین تبلیغاتی در شبکه ای مثل اینستاگرام Instagram بسیار دشوار می باشد؛ لذا رقابت تنگاتنگ و فشرده ای برای بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود داشته و صاحبان مشاغل به طور مستمر در حال پیگیری نظرات و بازخوردهای مخاطبان خود در این رسانه ها می باشند. افراد با درک دقیق اینکه هدف هر سوشال مدیا Social Media چیست و سازوکار آن چگونه است، می توانند با ایجاد تبلیغات موثر و مناسب هر رسانه اجتماعی بهترین نتایج را برای کسب و کار خود رقم بزنند.

 باید در سوشال مدیا فعال باشید 

یکی از بدترین اشتباهاتی که معمولا صاحبان کسب و کارهای مختلف مرتکب می شوند این است که در هر رسانه اجتماعی مرتبط، صفحه ای ایجاد کرده و آن را بدون هیچ فعالیتی به حال خود رها می کنند. داشتن حسابهای کاربری متعدد در سوشال مدیا Social Media به معنای رونق تجارت و کسب درآمد نیست.

این طرز تفکر شبیه آن است که تصور شود با داشتن تعداد زیادی باشگاه گلف، می توانید گلف باز حرفه ای شوید. یک پاسخ موثر در پرسش به اینکه کلید موفقیت در سوشال مدیا Social Media چیست باید گفت که با آنها به عنوان یک جزء اضافه برخورد نکنید؛ در واقع آنها نیازمند همان مراقبت، توجه و احترامی هستند که برای تمام رفتارهای بازاریابی خود به کار می برید.

واقعیت این است که اگر قصد فعالیت در سوشیال مدیا Social Media را ندارید، نمادهای آنها را در صفحه وبسایت خود قرار ندهید. چون کاربرانی که وارد این صفحات شده و آنها را فاقد فعالیت می بینند، نوعی حس بی اعتمادی و اغواگری نسبت به محصول شما پیدا کرده و بدین ترتیب ممکن است هزاران تعامل موثر را از دست بدهید.

منبع :  https://beloved.marketing