سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه های اجتماعی

بیست سال پیش بیل گیتس گفت :محتوا پادشاه است، اما شاید دیگر این پادشاه قدرتش را نداشته باشد تا به تنهایی مخاطبان ما را به مشتری ما تبدیل کند.
حالا که داریم از عصر محتوا به عصر
ارتباط گذر می‌کنیم، طرز فکر بسیاری از برندها هنوز به مراتب از تغییرات روز عقب است.

 

سوشال_مدیا امکان دسترسی به برند را مهیا می‌کنند. با این حال، بسیاری از بازاریابان فراموش می‌کنند که تعداد ایمپرشن یا یوزر فقط در دهان؟ قیف_بازاریابی ما قرار دارد در حالی‌که تعاملات بعدی ما است که مخاطب را تبدیل به مشتری می‌کند. مخاطبانی که وقت می‌گذارند تا در مورد محصولات و خدمات سوال کنند یا از چیزی شکایت کنند یا چیزی را پیشنهاد بدهند، شایست؟ تمام توجه صاحبان برند هستند.

 

 

 

باید به مکالمه با هر مصرف‌کننده، به چشم فرصتی برای ایجاد روابط محکم‌تر با مشتریان نگاه شود. این ارتباط چه با هدف افزایش ارتباطات برند باشد چه جذب مخاطب هدفمند، به هر حال نیاز به پیش‌بینی تاچ‌پوینت ها دارد تا به تدریج، ذهن مخاطبان را برای انجام اقدامات مورد نظر برند اماده کند.


مشتریان نمی‌توانند با متن از پیش نوشته‌ای که انگار صدای یکنواخت یک روبات است ارتباط برقرار کنند. آن‌ها به برندی واکنش نشان می‌دهند که شخصیت دارد و با همدلی با آن‌ها صحبت می‌کند.


بسیاری معتقد هستند که طی سال‌های اخیر و با توسعه روش‌های تعامل و ارتباط در اینترنت، محتوا ارزش پیشین خود را از دست داده است. در واقع باید گفت محتوا به شکل و سیاق گذشته ارزشمندی خود را از دست داده است. یک محتوای خوب محتوایی است که نسبت به تغییرات زمان پاسخگو باشد؛ و همراه با آن خود را بازنویسی کند.


 سوال مهم، محتوا چیست؟‌ محتوا ابزاری برای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است. پس تا زمانی که انسان‌ها نیازمند کسب اطلاع و ایجاد ارتباط هستند؛ محتوا نقش اصلی در حوزه ارتباطات انسانی دارد. خیلی ها نظریه های از بین رفتن محتوا را ارائه می دهند اما این دوستان احتمال خیلی زیاد فقط نگاه به فرمت متنی محتوا دارند و نگاه و کانسپت محتوا که ارتباطات است را نفهمیده اند.

این روزها محتوای آنلاین پا را فراتر از محتوای متنی، ویدئویی گذاشته است؛ و انتقال مفاهیم را در قالب تکنولوژی‌هایی مثل بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی دنبال می‌کند. بیس اصلی هر کسب و کار محتوا است. برای مثال محتوای شرکتی مثل آیکیا مبلمان آن است. محتوای شرکتی مثل اپل، آیفون است. پس همچنان محتوا با مدل ذهنی درست پادشاهی خواهد کرد. به یاد داشته باشید که محتوا دو بال اصلی دارد، نیاز و ارتباط...