سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه های اجتماعی

نظر

تاریخچه تلگرام

 

 

تلگرام اپلیکیشنی که سال هاست پیام رسان اصلی مردم شده و امروزه بیش از 500 میلیون کاربر را به خود اختصاص داده است.همینطور این برنامه برای تمام سیستم عامل های اندروید،آیواس و ویندوز فون قابل دسترس است.در این مقاله می خواهیم درباره تاریخچه تلگرام با شما صحبت کنیم پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

در سال 2006 برادران دوروف به نام های پاول و نیکلای اولین اپ خود را به نام vk   شروع به تولید کردند.


به همین منظور برخی این فرد را مارک زاگرب روسیه لقب دادند اما تفاوتی که این فرد با زاگرب داشت این بود که زاگرب در کشورش حمایت شد اما دوروف تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت و مجبور به ترک کشورش گرفت.
در سال 2013 این مرد بزرگترین اقدام خود را انجام داد که بر اساس آن اقدام به طراحی اپ تلگرام کرد.
تلگرام پیام رسانی است که روی امنیت خود بسیار حساس بوده و آنقدر این اپ روی امنیت خود کار کرده بود که حتی اعضای داعش نیز از این پیام رسان برای تبادل اطلاعات خود استفاده می کردند.
در سال 2013 این پیام رسان که تولید شد در سال ابتدایی تعداد کاربرانش به صد هزار نفر رسید.در سال 2014 تعداد کاربران در یک جهش فوق العاده به 50 میلیون کاربر و ترافیک روزانه پیامکی به بیش از یک میلیارد پیام رسید.
در سال 2018 تعداد کاربران به 180 میلیون کاربر رسید که به این ترتیب هفتمین پیام رسان پرکاربرد دنیا لقب گرفت.



در ادامه می خواهیم به یک سری ویژگی های تلگرام اشاره کنیم که آن را از سایر اپ های رقیب خود جلوتر انداخته است که عبارتند از:

 

فضای ذخیره سازی نامحدود سرور

امکان انتخاب توسط کاربران وجود دارد که آیا فایل های ارسالی فشرده باشد و یا غیر فشرده

شمارشگر اعضای گروه

ظرفیت  گروه های معمولی در تلگرام تعداد 200 اعضا است؛ اما تلگرام در یک قابلیت مجزا سوپر گروه را هم ایجاد کرده که ادمین گروه می تواند با این کار تعداد اعضای گروه را تا تعداد 500 نفر افزایش دهد.

داشتن آیدی کاربری

تلگرام با قرار دادن آیدی برای هر نفر به مانند این عمل کرده که برای هر فرد یک کد منحصر به فرد به وجود آورده که کاربران می توانند بدون اینکه شماره تماس فرد مورد نظر را داشته باشند با درج این آیدی فرد مورد نظرشان را پیدا کنند.

دسترسی راحت به تمام ابزارها و سیستم عامل ها

تلگرام این قابلیت را برای تمام کاربران فراهم کرده که می توانند با استفاده از سیستم عامل هایی به مانند لینوکس، اندروید، مک، ویندوز، ویندوز فون، آیو اس قابلیت دسترسی بدهد.

ربات‌ها

ربات ها بخشی از اپ تلگرام است که مبتنی بر هوش مصنوعی است اما یادگیریشان در سطح کمی است. برای مثال ربات های تصویری می توانند تصویر را در خودشان نگه دارند و در هنگام بازخواست تصویر را برای شما ارسال کنند.

ارسال هر نوع پرونده بدون محدودیت

برخی از اپ ها برای ارسال پرونده محدودتی هایی از جمله محدودیت های حجمی می گذارند اما تلگرام برای ارسال پرونده هیچ گونه محدودیتی ندارد.

 

خلاصه مطلب:

در این مطلب برای شما سعی کردیم تاریخچه تلگرام و امکانات و ویژگی های خوب آن را بیان کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید از این مطلب لذت ببرید.هر چند امروزه تلگرام در کشور ما فیلتر است اما هنوز هم در بین مردم این اپ محبوب است و بسیاری از آن استفاده می کنند. توصیه می کنیم اگر شما هم هنوز از این اپ استفاده نکردید توصیه می کنیم حتما یکبار هم شده از این اپ کاربردی استفاده کنید.