سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسانه های اجتماعی

نظر

1 لول بالاتر در سه ماه

 

2 نکته فوق‌العاده ساده اما ضروری برای موفقیت که انجامش نمی‌دیم!
.
.
 نکته اول این که ذهن ما وقتی می‌بینه قراره یک کار جدید و بزرگ انجام بدیم، کاری می‌کنه احساس ناامنی کنیم. پس چرا با شروع کوچک، ذهن‌مون رو گول نزنیم؟
.
.
به جای این که بگیم «می‌خوام تا آخر این ماه 4 کیلو کم کنم» (و معمولا هم هیچ وقت این اتفاق نمی‌افته)، بگیم این ماه، می‌خوام فقط 1 روز در هفته، تغذیه سالم داشته باشم.

 
یا به جای این که بگیم می‌خوام این هفته این کتاب رو تموم کنم، (که معمولا منتظر یک فرصت مناسب می‌مونیم و اون فرصت هیچ وقت نمیاد)، بگیم این هفته، هر روز، فقط 1 صفحه کتاب می‌خونم. هفته بعد، روزی 2 صفحه و ...
.
اینطوری باری که به ذهن‌مون وارد میشه بسیار کم میشه و احتمال بسیار بیشتری وجود داره که اون کار رو شروع کنیم.
.
 نکته دوم این که انسان‌ها به ناخودآگاه، جمع کردن یک کالکشن رو دوست دارن و این یکی از انگیزاننده‌های انسان هست. (در علم گیمیفیکیشن به طور کامل راجع به این موضوع بحث میشه)
.
خوبه وقتی کتابی می‌خونیم، مثلا نکات بسیار ارزشمندشو در یک دفتر گران‌قیمت یادداشت کنیم. بعد از مدتی که اون دفتر کمی پر شد، به ناخودآگاه تمایل پیدا می‌کنیم کتاب بیشتری بخونیم تا دفتر رو بیشتر پر کنیم.
.
یا مثلا می‌تونیم هر کتابی که در حوزه تخصصی‌مون می‌خونیم، چکیده‌اش رو در یک ویدیو توضیح بدیم و در اینستاگرام بذاریم. بعد از چند ماه یک پیج با کلی فالوور داریم به همراه کلی ویدیو ارزشمند از خودمون.
.
حالا در اینجا انگیزه بسیار بیشتری داریم که کتاب بیشتری بخونیم و ویدیوهای بیشتری در پیج قرار بدیم تا پیج‌مون کامل‌تر بشه.
.
البته اگر در کنار این کار، اصول بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی رو هم یاد بگیریم می‌تونیم نه‌تنها افزایش فالوور بیشتری رو‌ تجربه کنیم، بلکه می‌تونیم یک درآمد جانبی هم برای خودمون ایجاد کنیم.
شما چه کار دیگه‌ای پیشنهاد می‌کنین؟
.